søndag 10. mars 2013

Dåpen vår, del 1 :)


På søndag hadde vi barnedåp for minstemann :)
 Lille, lille gutten som nå er 4 måneder liten.. Tiden går alt for fort!!


For at pynten skulle henge slik den gjorde så måtte jeg lage den flere dager i forveien. Det for at den skulle tørke. 
Og for å være sikker på at den hang på plass på selve kaken hang jeg den opp med tannpirkere. Uten smak selvfølgelig ;) 


Temaet for dåpen ble bestemt allerede midtveis i svangerskapet :) Så var i grunn ikke så mye som var overlatt til tilfeldighetene i denne dåpen ;)


Et grusomt bilde av kaken, men...

 1. Sjokoladekakebunn, pisket krem og jordbær.

2. Sukkerbunn, chocolate fudge og bringebær

3. Sjokoladekakebunn og sjokoladesmørkrem.

Sånn ser de ut utforbi dikene. Dette gløres i hvert lag utenom helt på toppen.
'(Dik er en kant slik at fyllet ikke sklir ut av kaken. Oftest er diken den samme toppingen som brukes rundt selve kaken, i dette tilfellet smørkremen uten sjokoladen)

Da var kaken ferdig dirty icet (i dette tilfellet tatt på smørkremen) og lot den stå kjølig i ca. 30 minutt før jeg begynte å pynte den :)

Kaken var stoooor og høy! Jeg vurderte to etasjer, men slo det fra meg ettersom vi skulle ha mange kaker.
Jeg bakte også cupcakes og vi hadde spiselige bordkort.
Men det kommer i egne innlegg ;)

Jeg ville ikke ha bilde på kaken for det er aldri noen som tør spise og kutte i bildet, hehe!
Derfor ble det heller et anker ;)


Så dette var altså vår lille dåpsgutt sin kake! 
Resten av det jeg` lagde kommer i et senere innlegg.

Oh hoi og god natt! :D 







1 kommentar:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)