søndag 15. april 2012

Dobbel bursdagsfeiring i dag :)


I dag har vi feiret minipropellen her i huset og min bestemor. Litt på etterskudd med begge to, men hva gjør vel det :) 


Vi ble 12 stykker og med en familie som er kakeglade så trengs det litt søtsaker! :)


Siden formen min ikke har vært helt på topp tok jeg er superkjapp løsning på denne kaken.. Jeg kjøpte nemlig kakebunnen!!! Jaja, den funker den også når man har dårlig tid eller dårlig form ;)

Første laget er pisket krem og bringebærsyltetøy og bananskiver, andre laget er pisket krem som jeg vendte inn vaniljekrem i og så er det pisket krem rundt og oppå kaken.

Jordbær, bringebær, druer og blåbær på toppen av kaken. 

  

Av tilbehør til vaflene hadde vi bringebærsyltetøy, hjemmelaget jordbærsyltetøy (takk tante!), rømme, setersmør og brunost. Mmmmm!!!


Oppskrift til vaflene som ble fantastisk nydelige!!
100 gram smeltet smør

5 egg
1,5 dl sukker
3 dl seterrømme
4 dl melk
1 ss bakepulver
2 ss vaniljesukker 
1 ts kardemomme
6 dl hvetemel



Pisk sammen sukker, rømme, melk og egg. Tilsett smeltet smør. Rør i bakepulver, kardemomme og hvetemelet. Pisk det til en glatt og klumpfri røre, og la den stå og svelle i 15 minutter.


100 gram smeltet smør
5 egg
1,5 dl sukker
3 dl seterrømme
4 dl melk
1 ss bakepulver
2 ss vaniljesukker (jeg liker vaniljesmak, men 1 ss kan godt sløyfes)
1 ts kardemomme
6 dl hvetemel

Pisk sammen sukker, rømme, melk og egg. Tilsett smeltet smør. Rør i bakepulver, kardemomme og hvetemelet. Pisk det til en glatt og klumpfri røre, og la den stå og svelle i 15 minutter.

Vi hadde mer en dette som vi koste oss med, men det legger jeg ut HER :) 

Ha en flott søndag alle sammen! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)