tirsdag 14. februar 2012

Valentines hjertekake.

I dag er det Valentines day og da måtte jeg jo lage kake til min kjære :)


Det var ikke så vanskelig å finne ut hva slags form denne kaken skulle ha, he he!! Den mest brukte kakeformen på en dag som dette, men det spiller ingentrille for det er hjertens dag :)


Oppskriften på kakebunnen er sukkerbrødbunn som jeg har delt i to.


Fyllet under lokket er sjokoladesmørkrem, en krem jeg syntes er utrolig lett å jobbe med og har brukt mange ganger tidligere :)


Fyllet i midten er Chocolate fudge frosting.
Kan legge ut oppskriften her også:


Chocolade fudge frosting:
200 gr smør
4 ss kakao
300 gr melis
4 ss sjokolademelk

* Smelt smør i en kjele. Ha i kakaoen og la koke i 1 minutt.
* Ta av fra komfyren ig rør inn melis og melk. ( Jeg sikter inn tørrvarene)
* Avkjøl og piskes opp. (Fargen blir litt blassere, det er helt naturlig)


Det fine kortet jeg fikk av min kjære  mann <3

Jeg brukte sjokolademelk til dynking. Enkelte plasser dynket jeg mer en andre slik at det så litt marmorert ut. Godt smakte det også :) 


Må bare vise dere det "lille" kortet som gullet kom hjem med fra barnehagen! Det var så stort at jeg måtte bare ta bilde på kommoden slik at dere får se hvor stort det faktisk er!
Og han har malt med rødt glitter og limt på røde papirbiter. Verdens fineste kort!! <3


Happy Valentines day alle sammen! Ta vare på de dere er glad i og husk å si dere setter pris på de og er glad i de. Selv de minste ting kan lyse opp hverdagen til et menneske! 

Klem fra meg til deg :) 

5 kommentarer:

  1. Denne kaken prøvde jeg å lage til vår to års bryllupsdag. Min ble ikke like fin som din, men den smakte kjempe godt! Takk for oppskrift! Kjempebra blogg du har! Klem fra Anne.

    SvarSlett
  2. Hei :) no har eg laga sjokoladekremmen din og tenkte å ha den som topping på noken muffins. Men er meininga at den skal skille seg før den avkjøles? no er "all" væska lagt seg på toppen. Har eg gjort noke feil??

    SvarSlett
  3. Heihei!
    Den vil skille seg pga oljene i smøret, men det er helt normalt.
    Når den er avkjølt og skal opp igjen så vil den blande seg ut igjen og bli myk og goood :)

    SvarSlett
  4. hei hei :) Jeg har nå laget bunnen og sjokoladekremen til midten og laget selve grunnformen. Men hva kan jeg bruke som en topping ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, beklager jeg ikke har svart før nå. Fikk ikke varsel om denne før nå nemlig :/
      Håper du fant ut av noe du kunne bruke som topping :D
      Tone.

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)